Khamis, 19 Januari 2012

32 SKUAD SAHUT CABARAN REBUT PIALA DATUK FATMI

KOTA BHARU - Sebanyak 32 pasukan layak beraksi pada Kejohanan Bola Sepak Piala Datuk Fatmi peringkat parlimen Kota Bharu yang dijadualkan berlangsung awal ebruari depan.

Terbaru, lapan pasukan terbaik yang beraksi dalam kategori Agensi dan badan bukan kerajaan (NGO) Jumaat lalu, dipilih bagi mengiringi 24 lagi pasukan daripada tiga Dewan Undangan (Dun) dalam Parlimen Kota Bharu yang sudah pun layak lebih awal kejohanan tersebut.

Kejohanan yang dianjurkan oleh Pemuda Umno Bahagian Kota Bharu itu menawarkan hadiah wang tunai keseluruhan bernilai RM 55,000 dan julung kali diadakan.

Ketua Pemudanya, Rosmadi Ismail berkata, kejohanan peringkat Dun dilangsungkan pertengahan Disember tahun lalu dan sebanyak lapan pasukan terbaik  daripada tiga Dun dipilih untuk menyertai saingan peringkat Parlimen nanti.

" Dun Kota Lama, lapan pasukan yang layak ialah Dusun FC'A'JKKKP Kampung Padang Bonggor, Tasna Jaya, Sireh Hilir FC, Sri Pasu FC, Che Mat Baha, Sri Utama Padang Bonggor dan dusun United 'B'.

"Bagi Dun Bunut Payong, turut layak ialah pasukan Pintu Geng 'A' dan 'B', Bunut Payong Hulu 'B' FC, Limau Manis 'A', Air Deras FC, Desa Sri Telipot, PN Bunut Payong, dan Jelasin 'A'.

"Dun Tanjung Mas pula, menyaksikan pasukan yang layak ialah Sungai keladi 'A' dan 'B', Telaga Nibong, Pulau Kapas, Kubang Tuman 'B' FC, Sri Bemban, Pohon Tar FC, dan Wameza FC", katanya.

Sementara itu, bagi kategori agensi dan NGO pula, pasukan yang layak ialah PPPIK Teman 'B', Pejabat Sultan Kelantan, Kolej Poly-Tech Mara (KPTM), Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (KADA), Pos Malaysia Kota Bharu, Belia Kota Bharu, dan Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) Kota Bharu.

Menurut Rosmadi, satu majlis taklimat dan pengundian membabitkan 32 pasukan terbabit akan diadakan pada malam esok bertempat di Dewan Besar Umno bahagian Kota Bharu.

"Serentak dengan itu, satu majlis pelepasan pasukan futsal Pemuda dan Puteri Umno yang mewakili Umno Bahagian Kota Bharu juga turut diadakan di mana mereka akan beraksi pada Kejohanan Futsal Belia 1 Malaysia yang berlangsung di Putrajaya bermula 19 hingga 22 Januari ini", katanya.

Selain dari taklimat dan pengundian pasukan, majlis pada malam tersebut juga akan meraikan pelepasan pasukan futsal kategori pemuda dan pemudi yang mewakili bahagian Kota Bharu yang bakal berentap di Kejohanan Futsal Belia 1 Malaysia yang bakal berlangsung di Putrajaya pada 19 hingga 22 Januari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan