Isnin, 9 Januari 2012

Ahli UMNO Jangan Ikut Rentak Pembangkang Yang Mahu Huru Harakan Negara

KOTA BHARU – Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Mohd Fatmi Che Salleh mengingatkan anggota UMNO supaya tidak mengikut rentak pembangkang dalam menangani isu perhimpunan di Kuala Lumpur Isnin ini.



Ketua UMNO bahagian Kota Baharu itu berkata pembangkang sememangnya berhasrat menjatuhkan kerajaan dengan cara menimbulkan huru-hara dalam negara.

Beliau berkata berdasarkan apa yang berlaku di negara luar, penggulingan kuasa melalui cara tidak sah tidak mampu menyelamatkan sesebuah negara itu.

Kerajaan tidak mahu perhimpunan itu menyebabkan pergaduhan antara rakyat serta menjejaskan kestabilan politik, ekonomi dan keselamatan, katanya di sini Sabtu.

Mengenai usaha Barisan Nasional (BN) merampas pemerintahan Kelantan daripada Pas pada Pilihan Raya Umum ke-13, Mohd Fatmi percaya banyak perkara boleh dilakukan jika mandat diberikan kepada kerajaan BN untuk membangunkan rakyat dan negeri itu.

Katanya, UMNO juga mempunyai perancangan jangka panjang bagi memajukan bidang agama di Kelantan termasuk mewujudkan pusat pengajian tinggi bertaraf Darul-Quran, walaupun ia bukan janji BN dalam pilihan raya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan