Selasa, 10 Januari 2012

AGENSI BERENTAP - KEJOHANAN BOLA SEPAK PIALA DATUK FATMI

KOTA BHARU - Saingan Kojohanan Bola Sepak Piala Datuk Fatmi kini memasuki edisi seterusnya apabila menyaksikan kategori Agensi akan dilangsungkan di padang Maktab Sultan Ismail, Telipot pada Jumaat dan sabtu ini.

Pegawai Publisiti kejohanan, Azman Mohd Noor berkata, bagi kategori tersebut hanya terbuka dalam kalangan Badan Bukan Kerajaan (NGO), persatuan-persatuan selain jabatan kerajaan dalam kawasan Parlimen Kota Bharu.

"Kejohanan berbentuk karnival selama dua hari ini menyaksikan sebanyak empat pasukan terbaik akan dipilih untuk beraksi dalam saingan peringkat Liga Parlimen Kota Bharu yang dijadualkan berlangsung Februari nanti.

"Di peringkat Dun, kita sudah berjaya menganjurkannya baru-baru ini. Sebanyak 12 pasukan terbaik daripada Dun Kota Lama, Bunut Payung dan Tanjung Mas di pilih beraksi pada saingan Liga Parlimen nanti.

" Jadi dalam Kategori Agensi ini, empat lagi pasukan akan dipilih bagi mengiringi 12 pasukan tersebut.

" Juara bagi kategori ini akan membawa pulang hadiah wang tunai RM 1,500, naib juara RM 1,000, tempat ketiga RM700 dan keempat RM500", katanya.

Menurut Azman,bagi Kejohanan Liga Parlimen Kota Bharu pada Februari nanti, hadiah wang tunai keseluruhan berjumlah RM 16,000 menanti pemenang dalam kejohanan tersebut.

"Juara pada kejohanan peringkat Liga Parlimen akan meraih hadiah wang tunai RM 8,000 berserta piala pusingan dan medal, naib juara RM5,000 dan medal, tempat ketiga RM3,000 dan medal sementara tempat keempat RM2,000 dan medal", katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan