Isnin, 27 Februari 2012

Ambil Positif Kenyataan PM Tentang Isu Kemiskinan di Kelantan

KOTA BHARU - Rakyat Kelantan sepatutnya mengambil positif disebalik pendedahan mengatakan negeri ini adalah termiskin dalam negara ini, kata Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Mohd Fatmi Che Salleh.

Mnurutnya, kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak bukan untuk menghina rakyat negara ini, sebaliknya pendedahan dibuat adalah fakta berdasarkan statistik.

"Apa yang berlaku hari ini adalah kenyataan PM diputar belit pihak tidak bertanggungjawab, sehingga timbul spekulasi mengatakan kenyataan itu menghina rakyat Kelantan, ia satu kenyataan yang merugikan rakyat Kelantan.

"Pendapatan rakyat Kelantan adalah terendah berbanding negeri lain, ekonomi Kelantan tak berkembangan, tidak semaju negeri lain, dan kalau tidak dipoltikkan ia perlu diambil dalam nada positif, agar rakyat Kelantan mengambil langkah dan strategi untuk meningkatkannya," katanya ketika ditemui media selepas menyempurnakan Majlis Pelancaran Perkhidmatan Kereta Sewa Hospital Raja Perempuan Zainab (HRPZ)II disini.

Mohd Fatmi menyifatkan suara sumbangan yang mengkritik kenyataan PM itu dibuat demi kepentingan politik semata-mata.

"Tidak timbul Kelantan dianaktirikan dan dihina, kerana ia dibangunkan dengan pelbagai projek pembangunan dan kemudahan, termasuk hospital ini yang diperuntukkan dengan satu peruntukkan tertentu bagi tujuan menaik taraf dan sebagainya,"katanya.

Sementara itu, mengulas mengenai perkhidmatan kereta sewa kepada pesakit di hospital berkenaan, Mohd fatmi yang juga Pengerusi Lembaga Pelawat HRPZ II berkata, ia adalah satu alternatif yang di lakukan dalam mengurangkan masalah kesesakan di hospital.

"Idea mewujudkan perkhidmatan kereta sewa ini diilhamkan Pengarah HRPZ II sendiri, Datuk Dr. Ghazali Husni Md Hassan setelah melihat kepada masalah kesesakan yang sering berlaku di hospital-hospital termasuk hospital ini," katanya.

Mohd fatmi berkata, HRPZ II mandapat kerjasama Persatuan Kereta Sewa Buluh Kubu yang menyediakan 10 kenderaan untuk tujuan perkhidmatan di hospital berkenaan.

Pelanggan yang ingin mendapatkan perkhidmatan kereta sewa itu boleh menghubungi talian 014-5025928.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan