Khamis, 2 Februari 2012

KERETA RENTUNG IBU NYARIS TERBAKAR

KOTA BHARU- Rutin seorang ibu mengambil anaknya menggunakan kereta berakhir dengan tragedi apabila kenderaan yang digunakan terbakar dalam perjalanan ke sekolah mereka di Jalan Istana Mahkota, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.45 petang itu, kereta Honda Civic yang dipandu sendirian oleh mangsa, Siti Aisyah Isa, 34, rosak dalam perjalanan mengambil anaknya di Kubang Kerian sebelum hangus.

Ibu kepada empat anak itu memberitahu, sebelum kejadian kereta berkenaan berhenti secara tiba-tiba kira-kira dua kilometer dari sekolah anaknya.

Siti Aisyah berkata, dia bernasib baik kerana tidak panik semasa bahagian enjin keretanya mengeluarkan asap dan dalam masa sama cermin hadapan kenderaannya juga turut berasap.

“Setelah itu, saya terus keluar dari kenderaan tanpa mengambil apa-apa barangan di dalam kereta kerana takut kereta meletup.

“Saya bersyukur kerana ketika itu anak-anak masih belum diambil dan saya bernasib baik kerana tidak terperangkap di dalam kereta ini,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui kelmarin.

Siti Aisyah berkata, dia hanya mampu melihat kereta yang digunakan sejak lapan tahun itu hangus dari jarak jauh sebelum mendapatkan bantuan penduduk berhampiran tempat kejadian.

Sementara itu, seorang penduduk, Mohd Firdaus Ibrahim, 18, berkata dia menyedari kejadian itu setelah mendengar seorang lelaki menjerit meminta tolong.

“Saya bersama kawan-kawan yang lain mengambil baldi dan mencuba memadam kebakaran terbabit tetapi gagal kerana api marak dengan cepat termasuk beberapa letupan berlaku,” katanya.

Sementara itu, Ketua Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Kota Bharu, Muhamad Hassan berkata, sembilan anggota dikejarkan ke tempat kejadian selepas menerima panggilan jam 4.07 petang. Jumlah kerugian dianggarkan RM55,000 dan kejadian berpunca daripada elektrik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan