Ahad, 19 Februari 2012

GURU AL-QURAN DIPECAT SEBAB SERTAI PPP??

KOTA BAHARU – Parti Progresif Penduduk (PPP) mendakwa PAS mengamalkan politik zalim apabila bertindak memecat seorang guru al-Quran hanya kerana guru wanita terbabit menyertai PPP baru-baru ini.

Naib Presiden PPP, Datuk Nik Sapeia Nik Yusoff mendakwa, tindakan itu menunjukkan politik dendam PAS yang sanggup menzalimi sesiapa sahaja termasuk guru al-Quran yang tidak sehaluan dengan mereka dalam aspek politik.

“Barisan Nasional (BN) tidak akan memecat mana-mana pihak yang tidak menyokong BN dan ini satu lagi bukti kezaliman kerajaan PAS. Saya minta Menteri Besar Kelantan memandang serius perkara ini,” dakwanya pada satu sidang media di sini hari ini.

Guru al-Quran terbabit, Siti Rokiah Mohd Zain, 53, turut hadir pada sidang media tersebut.

Nik Sapeia seterus mendakwa, Siti Rokiah memberitahu dimaklumkan oleh seorang pemimpin PAS yang beliau dipecat menjadi guru halaqah dan tidak lagi mendapat elaun bulanan sebanyak RM200 sebulan.

Sehubungan itu, katanya, pihaknya akan membantu Siti Rokiah dengan membayar elaun sebanyak RM200 sebulan seperti mana elaun yang diperolehnya sebelum ini bermula bulan ini.

“Mana-mana guru agama yang dipecat kerana menyertai PPP atau menyokong BN saya akan bertanggungjawab dengan membayar semula ganti rugi itu,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan