Isnin, 6 Februari 2012

'Payoh Doh Ore Kota Bharu Nok Jupo Hok Setagho Ni, Ko Guano?'

Kemunculan pemimpin seperti Fatmi Che Salleh didalam UMNO Barisan Nasional sangat ditunggu-tunggu rakyat, keramahannya serta sikap merendah diri beliau sangat penulis hargai. Walaupun penulis yakin yang beliau sedar jika kerusi Parlimen Kota Bharu yang ingin ditandinginya itu adalah kubu kuat Pas, tapi beliau tetap bersungguh untuk membantu rakyat tanpa mengharapkan 100peratus untuk beliau menang disini.

Jika kita fikir secara logik, berapa peratus sangat kemenangan berpihak kepada calon BN ini untuk memenangi Parlimen Kota Bharu ? peluangnya sangat tipis, tapi gerak kerja dalam membantu rakyat terutamanya golongan fakir miskin diteruskan beliau sudah sekian lama tanpa merasa jemu, untung wakil rakyat di parlimen ini kerana tugasnya digalas oleh orang lain.

Calon dari Pas tidak perlu bekerja kuat untuk membantu rakyat, jika hampir pilihanraya pun tidak nampak batang hidung, apatah lagi ketika waktu bukan pilihanraya, pemimpin Pas disini terlalu yakin rakyat menyokong mereka walau tanpa mereka bekerja. sangat berbeza sekali dengan calon dari BN ini.

Penulis bukan ingin memuji atau mengutuk mana-mana pihak, tetapi ingin memberi gambaran sebenar apa yang terjadi di Parlimen Kota Bharu ini, penulis sentiasa berdoa dan berharap pada Allah Taala supaya rakyat di Kota Bharu ini dikurniakan seorang pemimpin yang bertanggungjawab dalam menjaga hal kebajikan rakyat.

Sayu sekali hati penulis bila melihat terlalu ramai golongan yang memerlukan bantuan disini disisihkan dan sebahagian dari itu menghabiskan usia didalam kedaifan tanpa sempat merasai nikmat yang sepatutnya. Apakah menjadi satu kesalahan sekiranya kita memberi peluang kepada orang lain untuk berkhidmat kepada rakyat Kota Bharu ini.

Bagi penulis ianya tidak menjadi kesalahan bahkan kewajaran diatas keperluan didalam memberi peluang bagi merasai perkhidmatan yang bakal disumbangkan selama sepenggal sebelum digantikan sekiranya perkhidmatan yang diberikan itu lebih teruk dari pemimpin yang sebelumnya.

Penulis yakin dengan warga di Kota Bharu yang sudah bijak dalam menilai seseorang pemimpin dan tidak lokek untuk memberi peluang diatas kesungguhan yang telah ditunjukkan oleh bakal-bakal calon yang akan bertanding pada PRU 13 nanti.

Semoga Fatmi Che Salleh  terus diberikan semangat dalam usaha gigih beliau mengubah nasib rakyat di Kota Bharu dan keikhlasannya itu diberi ganjaran yang setimpal oleh Allah Taala.

2 ulasan:

  1. wlaupun seblum ini ambo tidak sokong BN tapi Ambo selaku ore kota bharu memang mengakui datuk fatmi seorang yg baik dan mudah baso,tanyalah sapo2 di kb yg mengenali fatmi akan mengakui kebaikkannya..kekalkan track rekod bersih itu.Insyaallah pru 13 ini...

    BalasPadam
  2. Ni ko Datok fatmi,kawe baru kenal jah ni,buleh kiro tengok ko tuan tuh,tapi tok tahulah,takot nok ngundi jah baik nyoh.

    BalasPadam