Selasa, 20 Disember 2011

KRISIS DIDALAM PARTI: DPPP MAHU PIMPINAN SELESAIKAN SEGERA

Nasrudin Hassan At Tantawi

KOTA BHARU – Dewan Pemuda Pas Pusat (DPPP) meminta pimpinan tertinggi parti itu agar menyelesaikan krisis yang melanda parti itu dan menghentikan segera ‘perang mulut’ serta ‘perang media’.

Ketuanya, Nasrudin Hassan At Tantawi berkata, ia tidak mendatangkan apa-apa kebaikkan dan manfaat kepada parti sebaliknya, mengundang persepsi negatif di kalangan ahli.

Katanya, DPPP mencadangkan satu pertemuan di antara Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Setiausaha Agung, Datuk Mustapa Ali, Datuk Dr. Hasan Ali dan Nasharudin Mat Isa diadakan bagi menyelesaikan ‘krisis’ yang berlaku.

“Apa yang kami mahu adalah pimpinan dapat menyelesaikan masalah itu dan tidakmeneruskan krisis itu. Kita mahu jentera parti diperkukuhkan dan parti dapat dimantapkan.

“Untuk mencapai tujuan ini kita tidak perlu membunuh karaktor pimpinan (Datuk Hasan Ali dan Nasharudin Mat Isa),” katanya ketika dihubungi  DetikPerubahan.com di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas pendirian Timbalannya, Nik Abduh Nik Abdul Aziz yang membidas kartun drnot yang disiarkan di dalam Harakah keluaran terbaru kerana menghina bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa.

Nik Abduh dalam facebooknya membidas Harakah supaya lebih beretika, berakhlak serta tahu cara untuk membina serta mendamaikan dan bukan bertindak memecah atau meruntuhkan.

Pada masa sama, Nik Abduh turut membidas kritikan serta tuduhan secara terbuka oleh Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali terhadap dua pejuang Islam iaitu Nasharuddin dan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali yang berkali-kali menyatakan kesetiaannya kepada parti itu.

Sehubungan itu, Nasrudin juga tidak menafikan wujudnya kelemahan berhubung krisis itu namun ia tidak perlu dicantas buang sebaliknya pimpinan perlu duduk semeja membincangkan perkara ini agar ia dapat diselesaikan dengan baik.

“Untuk mencapai kemenangan pada pilihanraya kita tidak perlu membunuh karektor pimpinan atau ahli. Tak perlu nak mempersendakan Nasharudin Mat Isa.

“Sebab itulah saya meminta pimpinan dan ahli berhenti dari membuat spekulasi negatif berhubung krisis ini,” katanya lagi.

Sehubungan itu, beliau meminta agar semua pihak tidak merosakkan mood anggota parti yang gigih berkerja dan berjuang untuk mencari kemenangan buat perjuangan ini dengan pertelagahan yang saling mendedah dan membongkar kelemahan serta kekurangan parti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan