Selasa, 20 Disember 2011

SIAPA BAKAL KAPTEN KELANTAN?

KOTA BHARU – Kedudukan Mohd Badri Radzi atau Piya sebagai ketua pasukan The Red Warriors masih belum terjamin.

Itu peringatan daripada pengendali juara Liga Super 2011, Peter James Butler.

Malah Butler turut mengingatkan Phia supaya meningkatkan prestasi sekiranya mahu memastikan kedudukannya sebagai kapten dan kesebelasan utama terjamin kerana saingan musim hadapan lebih mencabar.

Tegasnya, kehadiran tiro bekas pemain T-Team dan pemain import akan memberikan saingan sengit kepada kapten tersebut sekiranya mahu terus kekal dalam skuad utama.

“Apa pun saya masih percaya keupayaan Piya untuk membimbing pasukan tetapi dia kena ingat Kelantan sekarang mempunyai banyak pilihan termasuk pemain import untuk diturunkan pada setiap perlawanan.

“Tetapi saya mahu kapten musim ini kena mengambil tanggungjawab untuk membentuk kerjasama dalam satu pasukan, kapten bukan satu tugas yang mudah,” katanya ketika ditemui detikperubahan.com di sini petang semalam.

Katanya, sekiranya Piya tidak diturunkan, tugas sebagai kapten akan digalas oleh seorang lagi pemain tengah yang kian meningkat naik, Shakir Shaari.

Sementara itu, Mohd. Badri ketika diminta mengulas mengenai perkara tersebut berkata, beliau mengakui berhadapan dengan saingan sengit untuk merebut tempat dalam kesebelasan utama.

“Saya tidak kisah siapa yang menjadi kapten, apa yang penting kita dalam satu keluarga dapat mencipta kemenangan dalam setiap perlawanan.

“Bagi saya kita mempunyai pemain yang cukup lengkap, sebagai contoh Indra Putra Mahayuddin, Norfarhan Muhammad dan Shahrul Idlan Talah sudah mengetahui corak permainan masing-masing cuma kita menghadapi masalah komunikasi dengan pemain import tetapi saya rasa ia akan dapat diselesaikan tidak lama lagi,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan